best tracker رواية المبروكة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رشا منصور – Techss

رواية المبروكة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رشا منصور

رواية المبروكة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رشا منصور

رواية المبروكة الجزء الخامس والعشرون

رواية المبروكة البارت الخامس والعشرون

المبروكة
المبروكة

رواية المبروكة الحلقة الخامسة والعشرون

ويبقي هو ورث كل حاجه ويكمل حياته مع اسماء
و اللي أنتي متعرفهوش أنه مهوس بها من أول ما شافها
طوعيني وأنا اخلصك من السحر بتاعه وبعد كدا أنتي
حره معاه أنا ماليش في الاذ’ية أنا أعمل الخير وبس
سهام…..
‏انا تحت أمرك أنا مش عاوزة امو’ت والله أنا بحب اسماء أنا اللى ربتها لكن قولت لو عملت لها سحر بالهلوسه ابوها هيشركني في الميراث وبعدها كنت هفك العمل تاني
‏وارجوكى خلصيني من الكلب اللي اسمه
‏ك🐶ر🐶ي🐶م ده بأي شكل من غير ما جوزى يعرف
الحج إبراهيم….
جبت القهوة وبصيت ل سهام وقولتلها عامله ايه دلوقتي
سهام…. زى الفل البركة في مدام نهي
نهي….
يا حبيبتي إحنا جيران وأنا بحب اساعد في الخير ما تنادوا ع أسماء علشان اطمن عليها بالمره ولا استنوا
ياااا أسماء تعالي دخلت أسماء وهى بتضحك وبتقول لنا صباح الخير أنا حاسة أنى جعانه أوى فين الفطار
ولقيت عزيز نزل من ع رجلي وراح عندها بيشدها من رجلها بصت له وشالته وفضلوا باصين لبعض وطبعاً محدش سامع اللي بيدور بينهم جن بقي مع بعض 😂
انجوى يا ولاد 😂
الحج إبراهيم….
يا بشاير الخير يا وش السعد أنا هقوم اجهز الفطار حالا ده يوم المني يابنتي إني شوفك قدام عيني بخير
نهي….
يلا أنا اسيبكم بقي وياريت يا مدام سهام تجيلي البيت الساعه 5 لوحدك علشان أقدر احصنك أحسن تكونى اتصابتي من المس اللي حصلك
سلام يا اسماء وهجيلك كمان يومين وأكيد هتكونى أفضل واخدت عزيز أبني وطلعت شقتي
سعيد….
خير يا نهي حصل ايه عند الحج إبراهيم
نهي….
لا ابداا حاجه بسيطة أومال فين عمى ومرات عمي أنا جعانه وعاوزة افطر اخدت عزيز وقعدنا في البلكونه وفضلت أفكر إزاى اخلص من سهام والك🐶لب بتاعها بطريقة ميتشكش فيها لقيتها تسلم دماغك يا مبروكة
وعدى الوقت وجت الساعه 5 ولقيت سهام وصلت اخدتها في الصالون بعيد عن الكل
سهام…
أنا جيت زى ما طلبتي علشان اتحصن
نهي….
ههههه تتحصني من إيه أنتي صدقتي أنا قولت كدا علشان نتكلم براحتنا بعيد عن الحج إبراهيم مش كدا أفضل بردو
‏سهام…..
‏زى ما تحبي بس هنتكلم عن ايه بالظبط
‏نهي….
‏مالك يا مدام سهام قلقانه من ايه أنا عاوزة اساعدك واخلصك من السحر اللى معمولك إلا لو كنتي لكي رأي تاني وتقدري تعتبريني معرفش أى حاجة

سهام…..
‏انا مش عارفه اقولك ايه أنا ال🐶لب اللى اسمه كريم ده هو اللي ضحك عليا وخلاني احبه أنا أنا 😔
‏نهي….
‏اهدى يا مدام سهام حياتك الشخصية أنا ماليش دعوه بها أنا بساعد في الخير وبس وبصراحه صعبان عليا حياتك تروح هدر علشان لحظه طيش بس انتي براحتك
‏سهام…..
‏لا لأ ارجوكى اعملي أى حاجة انقذيني ‏
‏نهي….
‏ بس هحتاج حاجه من اطروا يعني منديل أو حتى شعرايه أو فردة شراب أى حاجة تخصه
‏سهام….
‏طب دى اجيبها ازاى وانتى مانعه الخروج من باب العمارة واكيد مش هتصل عليه واقوله هات شرابك
‏نهي….
‏اطمني يا حبيبتي أنا هقولك تعملي ايه
‏وفهمت سهام تعمل ايه بالظبط وقولت لها بكره في نفس الميعاد هكون في انتظارك وبمجرد ما خرجت سلطت قرينها يبلغني اللى هيحصل علشان اقوم باللازم
‏وطلعت ل اوضة الخلوة بتاعتي ومعايا عزيز وفتحت الكتاب وابتديت اعلم عزيز أنه ينطق كلمات القرآن الممزوجه بكلام آخر وكنت خايفه أوى عليه
‏بس اتفأجات بعيون عزيز بدأت تاخد اللون الاحمر وبطلع شرار زى النا’ر خوفت منه ووقفت بعيد وأنا مش عارفه اتصرف ازاي مكنتش قادره انطق بعدها لقيت
‏عزازيل…..
‏ أم ولي العهد لا يجب عليها أن تخاف فقد منحتي لابنك هذه الحياة بين العالمين وقد منحني الأمير المخلد إبليس جزء بسيط من قوته ورجعت عيني لشكلها الطبيعي وروحت ل أمي وقولت لها اى حد يخاف مني إلا أنتي يا مولاتي
‏نهي….
‏كنت هقع من طولي لمجرد ما لقيت عزيز رجع لشكله الطبيعي اخدته في حضني قولت له أنا ممكن أتحمل أى حاجة إلا أني اخسرك أنت أغلي عندى من نفسي
‏عزازيل….
‏اليوم يا مولاتى بتعلميني ازاى اكتسب قوتى ولكن في المستقبل سأكون أنا مصدر حمايتك وقوتك ثقي في
‏نهي….
‏انا عارفه أن فى حاجات غلط بعملها لكن أنا كل همي لو عزيز سمع القرآن ميحصلش له حاجه واكيد هيدرس وهيحفظ سور قرآنية في المدرسة لما يكبر علشان كده قولت اعوده من دلوقتي لكن مكنتش متخيلة أن ده اللى هيحصل بس أى حاجة تهون المهم أبني يكون بخير اكيد أى أم هتقدر مشاعري واخدت عزيز وخرجت من الاوضة لقيت سعيد في وشي بيقولي
‏سعيد….
‏ أنتي كنتي واخده عزيز معاكي في الخلوة ليه
‏نهي…
‏هيكون ليه يعني بحصن أبني علشان يفضل معاه الحمايه
‏لكن أنت بقي واقف كدا عاوز ايه
‏سعيد….
أستاذ خالد ‏مخرج البرنامج أتصل وقال إن موبايلك مقفول وأن نسبه مشاهده الحلقه كانت عاليه علشان كدا هما قرروا يزودوا عدد الحلقات ومنتظر ردك تبقي اتصلي عليه
‏نهي….
‏تمام ماشي ع اذنك علشان انيم عزيز تصبح على خير
روحت اوضتي وفتحت الموبايل واتصلت على المخرج
الوووو….
ايوة يا استاذ خالد ممكن افهم يعني ايه بتقرره حاجه تخصني من غير ما تاخدوا رأيي ‏ ‏
المخرج….
يا مدام نهي إحنا مش ممكن نتعدي حضرتك طبعاً أنا اتصلت علشان ابلغك أن الحلقه نجحت جدا لدرجة أننا بنفكر نزود الحلقات وطبعاً عشمنا في موافقتك أنا عارف أنك اكيد عاوزة تساعدى الناس لكن في الأول وإلاخر الرأي رأيك طبعاً
‏نهي…. وقررتم بقي يكون كام حلقه في الاسبوع

‏المخرج…. تلات مرات في الأسبوع
نهي…. لأ لأ كتير حضرتك ناسي أنى موظفه بجانب إني أم وابني لسه صغير أنا علشان بس مزعلكوش ممكن مرتين في الاسبوع وتبقوا اعملوا إعادة للحلقات
يعني هيبقي اربع مرات ايه رايك ‏
المخرج…. طب أنا هبلغ الإنتاج وابلغك
نهي….
لأ حضرتك بلغ الإنتاج لو مش موافقين نقطع العقد خالص
المخرج…..
اهدي يا مدام نهي إحنا خلاص بينا أسرة واحدة وأحنا تحت أمرك ومقدرين ظروفك طبعاً وسعداء بوجودك معانا
نهي…. نهيت المكالمه وأنا بصه ل عزيز
عزازيل…..
مولاتى ممكن بعد اذنك افهم ايه الغرض من البرنامج ما سهل الأمير صرماط يخليكي مشهورة
نهي….
بص يا عزيز عود نفسك أنك تستخدم عقلك لو أنا اشتهرت فجأة من غير أى سبب مقنع ببساطه هيتقال عليا دجاله ومشعوذة لكن أنا لازم أفضل المبروكة اللى بتسعي في الخير ومساعدة الناس علشان كده لازم الناس هى اللي تشهرني وتكلم عن انجازاتي فهمت يا زوز ويلا علشان ننام
تاني يوم الصبح روحت المدرسة بعد ما اكدت من صرماط انه جاب حراسه ل عزيز
ولما وصلت المدرسة لقيت اللى جايبه مامتها ولا جارتها وكل واحدة تقولي ع مشكله عندها ايه كل دول دى مبقتش مدرسة قولت لهم
بعد اذنكم هنا مدرسه وأنا مش هقدر اكلم مع حد هنا لكن قريب جدا هعمل مكتب واستقبلكم كلكم ودلوقتي مع السلامه في طالبة عاوزة تتعلم
وأول ما روحت لقيت المخرج بيتصل بيا وبيقولى تمام البرنامج هيكون مرتين وبيسألني إذا كنت حابه أغير المذيع ولا لأ قولت له
أنا محبش اقطع عيش حد بس يبقي محترم معايا والا ….
وبعد ما قفلت معاه ابتديت أستعد ل ميعاد سهام وسألت قرينها هى نفذت اللى قولت عليه ولا لأ
القرين قالي التالي
سهام…. الو ايوة يا كريم عندى لك خبر حلو
كريم…. خبر ايه يا سهام
سهام…..
اسماء اتعالجت وبعد كام يوم هترجع أحسن من الأول ومش كدا وبس لأ ده الشيخه اللى عالجتها قالت إنها لازم تتجوز بسرعه لأن الجواز هيمنع عنها العكوسات
كريم…. يا وش السعد أهو دى الأخبار اللى تفرح أنا بكره هروح ل جوزك واقرئ معاه فاتحه
سهام….
جوزى مش هيوافق شرط الشيخه أن العريس هى اللى توافق عليه يعني ممكن ترفضك لأنها بتعرف الطالع وعرفت كل حاجه عنك
كريم….
يادي المصيبه طب إيه بعد كل ده بح هطلع من المولد بلا حمص هو ده الخبر الحلو بتاعك
‏سهام….
‏ الخبر الحلو بتاعي أن …….

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المبروكة)

About admin